Veelgestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Dat kan hier gemakkelijk online. Heb je vragen, neem dan contact met ons op.

Hier lees je alles over de dekkingsmogelijkheden en de onderlinge verschillen.

De SERES EV-Polis is ontwikkeld door Actua. Je sluit de verzekering dus bij Actua af. Daarom ontvang je de polis ook van Actua.

Kijk in je inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Zo niet, neem contact met ons op, dan regelen we alles alsnog voor je.

Je kunt je gegevens op deze site invullen. Als je daarna de gewenste dekking kiest, zie je automatisch wat de maandelijkse premie is.

Standaard is het eigen risico € 500,- per gebeurtenis. Indien je auto wordt gerepareerd bij een door Actua erkende SERES Center, vervalt dit eigen risico. Specifiek bij ruitvervanging is er een beperkt eigen risico van € 67,50 per gebeurtenis. Voor ruitschade die gerepareerd kan worden door middel van de kunstharsmethode, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico (zie de voorwaarden).

Je kunt een e-mail sturen aan de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, je adres en de datum van opzegging. Je kunt je verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Bij beëindiging van de verzekering wordt er € 12,95 in rekening gebracht (poliskosten, exclusief 21% assurantiebelasting).

Bij het aanvragen van de verzekering geef je Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.

Ja, dat kan. Je kunt dan binnen de wettelijke termijn contact opnemen met je bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Hou er wel rekening mee dat de dekking daarmee komt te vervallen.

Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@seresevpolis.nl, of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).

Bij eenzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010 - 44 77 153 (hou het kenteken van de auto bij de hand).

Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij een door Actua erkende SERES Center. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Als je auto is gestolen, dan is het belangrijk dat je de gegevens van de auto zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 - 74 10 001.

Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.

Binnen de garantiedekking dient er sprake te zijn van een of meerdere plotseling optredende defecten aan de essentiële, beschermde onderdelen. De volgende zaken vallen niet onder de garantiedekking: normaal/preventief onderhoud, onderdelen die niet zijn opgenomen in de lijst van essentiële, beschermde onderdelen, onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage waaronder filters, banden, remschijven, remtrommels, remschoenen, remblokken, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, accu's en batterijen. Niet 'af fabriek' gemonteerde accessoires vallen eveneens niet onder de garantiedekking.

Je kunt de voorwaarden hier lezen.

Naast de uitgebreide dekking die je mag verwachten, biedt de allriskverzekering van de SERES EV-Polis garantie tot en met maximaal het 8e jaar, of tot 150.000 kilometer. Ook wordt er optioneel pechhulp binnen Europa geboden. Meer informatie over de unieke voordelen van de allrisk autoverzekering lees je hier.

Je kunt wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.